Nina Kiminki

12825620_10154021916004743_1750867986_n

Kotiradat: Kaatis ja Nummelanharju

Oma frisbeegolfurani alkoi poikani yllytyksestä vuonna 2010. Olin ikäni harrastanut urheilua: ykköslajina lentopallo, jota olen pelannut 30 vuotta, yleisurheilu ja viimeisimpänä golf. Vuonna 2008 silloin 11- vuotias poikani ympäripuhui minut katsomaan frisbeegolfin SM-osakilpailua Vihdissä, jossa poika itse juoksi pelaajien perässä kuvaamassa videokameralla. Kisojen jälkeen tehtiin diili: poika kokeilee jatkossa golfia ja äitee frisbeegolfia. Niinhän siinä sitten kävi, kun vuonna 2010 pääsin oikeasti lajia kokeilemaan, niin sillä tiellä ollaan…

Tykkään aktiivisesti kiertää kaikenlaisissa kisoissa… näin on mennyt viimeiset 4 kesää joka viikonloppu kisoissa meiningillä ympäri Suomen.  Nyt olen monta hienoa frisbeegolf kisamuistoa rikkaampi. Menestystä on tullut välillä… siinä ohessa: henkilökohtainen Suomen mestaruus FPM-luokassa vuosina 2012, 2013 ja 2015, parigolfissa FPO- luokassa kulta ja hopea sekä sekapareissa hopea.

Edustan Nummelan frisbeeseuraa sekä Team Frisbeepointia.

Bägin sisältä löytyy kiekkoa joka lähtöön ja joka olosuhteisiin aina Wedgestä Maxiin, mutta jos suosikkeja tulee nimetä, sanoisin Star Valkyrie, Pro Rhyno sekä Blizzard Wraith.

Hienoja ja hyvin erilaisia ratoja on Suomessa paljon ja niitä on vaikea laittaa paremmuus järjestykseen, mutta tykkään kotiradastani, yhdestä Suomen kauneimmista radoista eli Kaatiksesta, hyvää frisbeespiritiä henkivästä Peurungasta, haastavasta Lausteesta, viha-rakkaussuhde Talista … ja monesta monesta muusta.

Tykkään myös olla mukana vaikuttamassa kisojen ja muiden tapahtumien suunnitteluun.  Osallistun myös mielelläni eri projekteihin ja haluan olla vaikuttamassa siihen, miten lajia edistetään Suomessa ja varsinkin naisnäkökulmasta. Tästä syystä lähdin myös mukaan Suomen frisbeegolfliiton naisjaoston toimintaan.

Minun vastuualueinani Suomen frisbeegolfliiton naisjaostossa on toimia pj:n tehtävissä kokoonkutsujana yms. sekä koordinoida Lady Touria.

Jos sinulla on kysyttävää Lady Tourista, naisjaoston toiminnasta tai muusta frisbeegolfiin liittyvästä, ota rohkeasti yhteyttä niin annan mielelläni lisää tietoa asiasta.

Radalla nähdään!!

Nina Kiminki