Naistenviikon pelaajaesittelyt 1/7 – Ringa Laurila

Naistenviikko on taas täällä ja totuttuun tapaan naisjaosto otti jälleen yhteyttä seitsemään suomalaiseen naisheittäjään. Ensimmäisenä naistenviikon juttusarjassa päästään tutustustumaan Ringa Laurilaan.

PDGA#: 95986 

Seura/Tiimi: RFG, DGH ja Prodigy street team

 

Kauanko olet harrastanut frisbeegolfia?

 – 2015 aloitin ja 2017 hommasin lisenssin

Miten ja milloin päädyit lajin pariin?

– Kliseinen kavereiden kautta 2015, onneksi oli semmoset jotka osas neuvoa järkeviä kiekkoja alkuun. Myös siihen aikaan mulla oli fysiikkakoutsi sählyssä, joka oli huolissaan mun palautumisesta ja sanoi että on lisättävä matalan sykkeen harjoittelua, sit tää oli lähes ainoa laji, josta nautin, mikä ei vaatinut pää märkänä touhottamista.

Monesko kisakausi menossa?

– Viides

Mikä on vahvuutesi radalla?

– Bäkkäri ja nykyään myös fore hysset 80-90m niin pirkku prosentti on hyvä. Lisäksi kyllähän tuo kiekko aika pitkälle lentää.

Mikä osa-alue kaipaa vielä kehitystä?

– Putti tuppaa olemaan sellaista on/off kamaa että sitä ehdottomasti. Bäkkäri lähäreihin(alle 40m) tatsia.

Bägisi tärkein työkalu ja miksi?

– A4 forelähäri kiekko, mun lähestymispelin ainoa järkevä palanen. 

Mieleenpainuvin muisto fribaradalta?

– Kyllähän holarit aina jää mieleen, mutta ihan kisoista ainakin ensimmäisiä kisojani 2017 ykslammille ja pelasin 850 reitatun kierroksen johon osui jo paljon pirkkuja. Nyt oli kyl kans viikonloppuna ensimmäinen hyvä avaus Riutan väylälle 16 ja pirkkuputti sisään lämmitti mieltä.

Saavutuksesi frisbeegolfin parissa?

– Friban ama sm sija 6 vuonna 2018, Friban sm kisapaikka 2020, Pari frisbeegolf sm paikka 2018, seuran mestari hml Discaajat 2019 ja 2020. On sitä muutama voittokin tullut – yks hyvä oli 2019 sepän heitto oli tiukka skaba mulle melko tuntemattomalla radalla.

Entä tavoitteesi?

– Tää on paha, nyt pandemia aikaan kisa into on ollut aika heikko, ja matkustelu ei oo maistunut kauemmas kisoihin. 900 pdga rating kuitenkin sellainen, joka olis siisti. Tiiän et siihen pystyy, kun lopettaisi tuon toisella kierroksella sulamisen 🤔 ehkä enemmän yhden kierroksen kisoja siis.

Miten huollat kehoasi?

– Kävelylenkit on varmasti isoin. Teen lihaskuntoharjoittelua ja muutenkin monipuolisesti liikuntaa.

Terveiset kisaamaan lähtemistä pohtiville naisille/tytöille?

– Rohkeasti vaan mukaan, hakee itselleen sopivan luokan ja aloittaa vaikka kotipaikkakunnan viikkokisoista, sieltä saa hyviä eväitä kisailun vielä vähän rennommalla meiningissä. Ensin jännittää ja ei välttämättä sujukaan yhtä hyvin kun treenikierroksilla, mutta kisailu tuo itselle motivaatiota harjoitteluun ja törmää paljon uusiin hyviin tyyppeihin.