Tiina “Tintti” Korve

Olen Tiina “Tintti” Korve, kohta 33vuotta. Alunperin Hämeenlinnasta kotoisin, mutta jokusen vuoden jo Tuusulassa asustellut. Edustan Frisbeegolfclub Hyrylää ja toimin myös seurani hallituksessa. Työskentelen SSAB:lla talouspuolella. Perheeseen kuuluu kihlattu ja koira.

Kuva: Tuomo Rikman

Parasta on kiertää uusia ratoja niin kisojen kuin hupirundien merkeissä kavereiden kanssa. Mikä tahansa reissu, niin kiekot kulkee mukana ihan varmuuden vuoksi.

Milloin aloitit frisbeegolfin ja miten löysit lajin pariin?
Frisbeegolfin pariin löysin puolivahingossa kavereiden kautta 2012, Parolannummen radalta. Ensikosketus lajiin on kuitenkin tapahtunut Vierumäen urheiluopistolla lätkän kesäleirillä 2000-luvun alussa. Ensimmäiset omat kiekot hankittiin Innovan starter packin avulla, Valkyrie/Shark/Aviar.

Miksi juuri frisbeegolf? Mitä laji antaa sinulle?
Fribatessa kuljetaan luonnossa ja mikäs sen ihanempaa kuin kulkea metsässä kuuntelemassa bogitikan laulua. Laji on helppo aloittaa ja se vie helposti mukanaan. Seuraan liittyminen toi mukanaan uusia heittokavereita, niin seuran sisältä kuin kisojen kautta muista kisaajista.

Onko sinulla omasta mielestä vahvuuksia pelaajana? Mitä haluaisit kehittää?
Väittäisin, että monipuolisuus. Se auttaa, kun voi pelata sekä rystyllä että kämmenellä. Puttipeli on tosiaan myös vahvuus, mutta siinä kuoriutuu nopeiten sipuli.

Ikimuistoisin fribahetkesi?
Pakko sanoo kaksi; ensimmäinen oli Lady Tour Talissa 2018. Jalle Stoor oli siellä pitämässä puttiklinikkaa ja kierroksen pääsin heittään silloisen lempparin, Jenna Hirsimäen kanssa. Nykyisin tuo ”idoli” on oma treenikaveri. Toinen huippuhetki oli viime kesänä EAO ja ensimmäisen kierroksen jälkeen pääsy kärkikorttiin. Kierros legendaarisella Beastillä oli highlight moment, kunnes nilkkarallit meinasi pilata kierroksen väylällä 16. Lopputuloksissa jaettu 8s oli erinomainen sijoitus.

Kerro kotiradastasi? Jos niitä on useampia, kerro mieluisammasta.
Ford Amateur DGP. Ihan huippurata. Korkeuseroja, tatsiheittoja, metsää ja monenlaisia heittoja. Siinä on sitä jotain, ehkä se on ne sponsoriteepadit. Sieltä tulee mut löytään treenaamasta.

Onko sinulla lempikiekkoa?
Tämä on paha kysymys. Mun koko bägin sisältö. Mutta kun bägissä on parhaimmillaan tai pahimmillaan 4 Essenceä, niin sanotaan Discmanian Essence. Saman putiikin Gummy Lux Tactic on myös rakkaus.

Suosikkiratasi perusteluineen?
Kiinteistä radoista Kaatis ja Sibbe. Kaatis on legendaarinen ja kaunis. Sibbe on kahden layoutin pyhättö, jossa on jokaiselle jotain. Mutta Nokian Beast. Se on puistoradan ja metsäradan yhdistelmä.

Oletko tehnyt fribareissuja?
Yksi kahden viikon reissu Espanjaan ja sitten koto Suomessa ympäriinsä. Tänä kesänä on haaveissa kiertää ProTouria, mutta katsotaan toteutuuko se vai ei.

Millä sanoilla markkinoisit frisbeegolffia sukulaisillesi/työkavereille/muille naisille?
Frisbeegolf on laji, joka vie mukanaan. Olit siinä sitten hyvä tai huono, niin siinä saat nauttia luonnosta ja hyvästä seurasta. Laji, joka palkitsee monella tapaa. Halpa harrastus aloittaa, joskin tästäkin saa nopeasti varusteurheilun. Frisbeegolf ei ole vain muovikiekon heittämistä, se on strategiaa, henkistä ja fyysistä peliä. Sivutuotteena myös taidetta, jos alat värjätä kiekkoja. Hanki putteri tai midari ja lähde kokeilemaan.