Lady Tour

Myös vuonna 2018 järjestetään vain naisille ja tytöille suunnattu tour: Lady Tour 2018.

Tourin tarkoituksena on aktivoida kaikki frisbeegolfia harrastavat naiset mukaan osakilpailuihin heittotaidoista ja kokemuksesta riippumatta.

Kisoihin ovat tervetulleita niin konkarit kuin ensikertalaiset.

Kisakalenterin ja ajankohtaiset uutiset löydät Lady Tourin Facebookista

Lady Tour 2018

§1 Rakenne

Lady Tour koostuu yksipäiväisistä osakilpailusta. Lady Tourin voittaa eniten pisteitä kerännyt pelaaja.

§2 Luokat

Lady Tourilla kilpaillaan kolmessa luokassa: lisenssipelaajat ja lisenssittömät naispelaajat sekä juniorit. Tässä huomioidaan se onko koskaan ollut lisenssipelaaja, jos on-> luokka on lisenssipelaajat.

§3 Osallistuminen

Vuonna 2018 pelaajan kelpoisuusvaatimukset Lady Tourille ovat seuraavat:
– kisaan voivat osallistua kaikki tytöt ja naiset
– ei lisenssi- eikä jäsenyysvaatimuksia

§4 Pisteiden lasku

Lady Tourin yhteispisteisiin lasketaan kultakin pelaajalta 10 osakilpailun pisteet. Jos pelaaja on osallistunut enemmän kuin 10 osakilpailuun, lasketaan hänen yhteispisteensä niistä osakilpailusta, joissa hän on saanut eniten pisteitä.
Tourin voittaa pelaaja, jonka yhteispistemäärä on tourin päätyttyä suurin.
Osakilpailuissa pisteitä jaetaan seuraavasti:

Sija 1 100
Sija 2 80
Sija 3 65
Sija 4 52
Sija 5 40
Sija 6 30
Sija 7 20
Sija 8 10

Jos kaksi tai useampia pelaajia päätyy kilpailussa tasatulokseen, saa kukin näistä pelaajista heidän yhteisesti kattamiensa sijoitusten yhteenlasketut pisteet jaettuna tasatuloksissa olevien pelaajien lukumäärällä. Kilpailun keskeyttäneille ei jaeta pisteitä.

§5 Yhteispisteet

Jos kaksi tai useampia pelaajia päätyy tourin lopuksi tasapisteisiin sijoille 1-3, verrataan pelaajien sijoituksia niissä osakilpailuissa, joista heille lasketaan pisteet yhteispisteisiin. Paremman loppusijoituksen saavuttaa pelaaja, jolla on enemmän osakilpailuvoittoja. Jos ollaan edelleen tasatilanteessa, verrattaan kakkossijoja, sitten kolmossijoja jne.
Jos pelaaja on sijoittunut osakilpailussa jaetulle sijalle, niin vertailussa sija katsotaan samanarvoiseksi kuin jos pelaaja olisi yksin saavuttanut kyseisen sijan. Mikäli pelaajat ovat saavuttaneet täsmälleen samat sijoitukset, tourin voitto jaetaan.

§6 Turnausmuoto

Osakilpailu pelataan järjestäjän erikseen ilmoittamalla radalla. Radan väylämäärät ja kierrettävien kierrosten lukumäärän päättää järjestäjä. Järjestäjä päättää myös miten voitto ratkaistaan tasatilanteessa.

§7 Osakilpailun järjestäminen

Osallistumismaksu ja ilmoittautuminen
Osallistumismaksu on 5 euroa/ kilpailu, joka menee järjestävälle seuralle.
Kilpailuun ilmoittautumiset tapahtuvat osakilpailun järjestäjän ilmoittamalla tavalla.

§ 8 Palkinnot

Osakilpailuissa palkinnot määräytyvät järjestäjän määrittelemällä tavalla: ei rahapalkintoja. Palkinnot hankkii järjestävä taho. Palkinnot voivat olla mitä vain naisille soveltuvia palkintoja: lahjakortit, kiekot, kosmetiikka jne. Järjestäjä päättää myös siitä montako palkitaan ja millä kriteereillä: voittaja, CTP-kisa, arvonta yms.

Lady Tourin kaikkien luokkien parhaille jaetaan pokaalit Suomen frisbeegolfliiton naisjaoston toimesta. Lisäksi palkitaan aktiivisin osallistuja Lady Tourilla.

§9 Muita sääntöjä

Lady Tourilla pelataan PDGA:n voimassa olevilla säännöillä. Radan paikallissääntöjä td voi päättää itsenäisesti.
Lady Tourin osakilpailuihin saa osallistua ulkomaalaisia, Suomen frisbeeliittoon kuulumattomia, pelaajia. Kilpailuun ei vaadita minkäänlaisia lisenssejä eikä seuranjäsenyyttä.

24.2.2017 N.Kiminki (muokkaukset vastaamaan vuoden 2018 sääntöjä 29.1.2018 P. Hollemo)